Zapraszamy rodziców naszych uczniów na spotkania z wychowawcami klas podsumowujące wyniki nauczania w I półroczu roku szkolnego 2024/2025. Zebrania odbędą się w czwartek, 16 stycznia 2025 r. wg harmonogramu.
Informacja
„Jeździmy z głową 2025”
Informujemy, że rusza gminny projekt nauki jazdy na nartach zjazdowych dla uczniów klas I – III ze szkół z terenu Gminy Nowy Targ. Zarządzenie Wójta oraz wymagane załączniki rekrutacyjne znajdują się sekretariacie szkoły.
LITERKI W AKCJI
Uczniowie klasy I zrealizowali kolejne zadania w ramach projektu edukacyjnego „Literki w akcji”. Wykonali:
1). Kolorową literę – wykorzystując do pracy taśmę malarską, gąbkę, farby. Poprzez tę aktywność uczniowie ćwiczyli rozpoznawanie liter, rozwijali precyzję, cierpliwość i umiejętności manualne. Odkrycie białej litery na kolorowym tle sprawiło dzieciom radość i satysfakcję, a efekt końcowy zachęcił do dalszych eksperymentów artystycznych.
2). Literkową zdrapkę – ta aktywność doskonaliła kreatywność, rozwijała cierpliwość oraz umiejętność operowania różnymi materiałami. Poprzez proces zdrapywania uczniowie doświadczali niespodzianki i satysfakcji, odkrywając ukryte litery w pracach.
3). Literkowy sprint – była to gra, która łączyła rywalizację, ruch fizyczny i naukę liter. Dzieci nie tylko utrwalały litery alfabetu, ale także brały udział w energetycznej zabawie, sprzyjającej integracji oraz aktywności fizycznej. Gra rozwijała umiejętności motoryczne i koordynację ruchową w niestandardowy sposób.
17
LITERKI W AKCJI
W ramach realizacji projektu edukacyjnego „Literki w akcji” klasa I poznała alternatywne formy komunikacji, takie jak pismo Braille’a. Uczniowie tworzyli w wytłaczankach litery w alfabecie Braille’a. Przy okazji uświadomili sobie z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień osoby niewidome. Dzieci zrobiły również „zakręconą literę”. Na zakrętce od słoika, która stała się „tablicą” – pisały poznane litery. Następnie wykonały trójwymiarową literę, wykorzystując słomki. Uczniowie uczyli się planowania przestrzennego oraz lepszego rozumienia form liter trójwymiarowych. Dzieci zagrały również w grę edukacyjną – „literkowe kubeczki”. Gra rozwijała umiejętności językowe uczniów, wspomagając tworzenie wyrazów i rozpoznawanie liter. Dodatkowo uczniowie ćwiczyli koncentrację, spostrzegawczość i współpracę zespołową.
21