"Umiem pływać"
15 uczniów z klasy II i III miało okazję skorzystać z programu "Umiem pływać". Projekt realizowany był na krytej pływalni w MCSiR w Nowym Targu. Lekcje nauki pływania prowadzili instruktorzy. W trakcie 10 wyjazdów na basen, z których każdy trwał 2 godziny lekcyjne uczestnicy stopniowo nabywali nowe umiejętności pływania.
Wieczór poezji w klasie 3
12 listopada dzieci z klasy 3 zaprosiły rodziców na wieczorek poetycki. Uczniowie zaprezentowali wiersze o różnej tematyce. Rodzice ze wzruszeniem wysłuchali poezji Marii Konopnickiej, Danuty Wawiłow, Leopolda Staffa, Ewy Szelburg – Zarembiny, Wandy Chotomskiej, Juliana Tuwima i wielu innych poetów. W czasie spotkania rodzice wysłuchali również kilku jesiennych i patriotycznych piosenek. Spotkanie bardzo się podobało zaproszonym gościom. W trakcie spotkania również rodzice aktywnie uczestniczyli czytając dzieciom wiersze. Wszystkich nagrodzono gromkimi brawami. Dla swoich bliskich dzieci upiekły ciasta i ciasteczka, było więc i pięknie i smacznie.
8
Akademia z okazji Święta Niepodległości 11 listopada
"Dzisiaj wielka jest rocznica -
jedenasty listopada!...
Tym, co zmarli za Ojczyznę,
hołd wdzięczności Polska składa"(Ludwik Wiszniewski „Jedenasty Listopada”)
W związku z obchodami rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia. Była ona wyrazem wdzięczności dla tych Wszystkich, którzy brali udział w walce o Niepodległą. Za pomocą wierszy, tańca i śpiewu uczciliśmy to ważne święto.
14
Zbiórka mikołajkowa
Zachęcamy do udziału w zbiórce mikołajkowej.
Akcja potrwa do 14.11.2024 r.
Modele komórek w wykonaniu uczniów klasy V
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz
Człowiek najlepiej uczy się poprzez udział i doświadczanie, poprzez emocje i pytania jakie temu doświadczaniu towarzyszą.
W związku z powyższym uczniowie klasy V, w ramach zajęć z biologii, wykonali modele komórek. Wszyscy wykazali się wielką kreatywnością. Do wykonania modeli wykorzystali różne materiały. Trójwymiarowa powierzchnia przekroju komórek, wyraźnie przedstawiająca organelle, pozwoliła uczniom z łatwością zapamiętać budowę i funkcje poszczególnych struktur komórkowych.