Zapraszamy rodziców naszych uczniów na spotkania z wychowawcami klas podsumowujące wyniki nauczania w I półroczu roku szkolnego 2024/2025. Zebrania odbędą się w czwartek, 16 stycznia 2025 r. wg harmonogramu.
Informacja
Noc Biologów 2025
10 stycznia odbyła się XIV edycja Nocy Biologów. Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w warsztatach organizowanych w Instytutach Wydziału Biologii UJ: w Instytucie Nauk o Środowisku i w Instytucie Zoologii i Badań Biomedycznych. Uczestnicy wzięli udział w następujących warsztatach: „Rybka gwiazdą w laboratorium - jak rybka danio pręgowany pomaga w odkryciach naukowych”, „Danio pręgowany w naukach biomedycznych - czy rybka może pomóc w terapiach przeciwnowotworowych i w walce z patogenami?” „Wieczorne spotkania z biologią komórki” oraz “Prawy do lewego” Budowa ludzkiego szkieletu.” Zajęcia były niezwykle atrakcyjne. Z niecierpliwością będziemy oczekiwać na kolejną edycję tego projektu.
Galeria zdjęć na FB szkoły.
1
MALI WIELCY ODKRYWCY - DRZEWA
We wrześniu oddział przedszkolny przystąpił do programu oświatowego o nazwie "Mali Wielcy Odkrywcy". Celem programu jest upowszechnianie wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych przez zachęcanie dzieci do przeprowadzania doświadczeń i eksperymentowania. Projekt składa się z trzech etapów: "Drzewa", "Woda" i "Jednostki miary".
Pierwszy etap został zakończony. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, na czym polega proces fotosyntezy, poznały wybrane gatunki drzew w Polsce oraz ich owoce. Sprawdziły także, jak wyglądają drzewa pod lupą i z jakich elementów są zbudowane.
8
„Jeździmy z głową 2025”
Informujemy, że rusza gminny projekt nauki jazdy na nartach zjazdowych dla uczniów klas I – III ze szkół z terenu Gminy Nowy Targ. Zarządzenie Wójta oraz wymagane załączniki rekrutacyjne znajdują się sekretariacie szkoły.
LITERKI W AKCJI - realizacja
Uczniowie klasy I zrealizowali kolejne zadania w ramach projektu edukacyjnego „Literki w akcji”. Wykonali:
1). Kolorową literę – wykorzystując do pracy taśmę malarską, gąbkę, farby. Poprzez tę aktywność uczniowie ćwiczyli rozpoznawanie liter, rozwijali precyzję, cierpliwość i umiejętności manualne. Odkrycie białej litery na kolorowym tle sprawiło dzieciom radość i satysfakcję, a efekt końcowy zachęcił do dalszych eksperymentów artystycznych.
2). Literkową zdrapkę – ta aktywność doskonaliła kreatywność, rozwijała cierpliwość oraz umiejętność operowania różnymi materiałami. Poprzez proces zdrapywania uczniowie doświadczali niespodzianki i satysfakcji, odkrywając ukryte litery w pracach.
3). Literkowy sprint – była to gra, która łączyła rywalizację, ruch fizyczny i naukę liter. Dzieci nie tylko utrwalały litery alfabetu, ale także brały udział w energetycznej zabawie, sprzyjającej integracji oraz aktywności fizycznej. Gra rozwijała umiejętności motoryczne i koordynację ruchową w niestandardowy sposób.
17