godlo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Głód wiedzy prowadzi na wyżyny moralne, intelektualne i społeczne."

prof. Andrzej Waksmundzki

Szkoła Podstawowa im. prof. Andrzeja Waksmundzkiego w Ostrowsku

e-Dziennik

libruslogo

Kalendarz roku szkolnego

rok szkolny 2018 19

aktywna

narodowy czytelnictwa


spinka1

LIFE - IP MAŁOPOLSKA


1

prof. Andrzej Waksmundzki

Waksmundzki

Certyfikaty szkoły

Budowa naszej szkoły

Aktywna Tablica

Stacje zadaniowe - "Niepodległa"


Metoda stacji zadaniowych umożliwiła uczniom przyswojenie wiadomości na odpowiednim dla siebie poziomie z wykorzystanie wszystkich zmysłów. Uczniowie w czasie zajęć zostali podzieleni na dwuosobowe zespoły. Każda para rozpoczęła rozwiązywanie zadań od innej stacji. Celem zajęć było sprawdzenie wiedzy ogólnej na temat „Niepodległości”. W czasie zadań należało wykazać się: znajomością „Mazurka Dąbrowskiego”, ważnych dat i postaci z historii Polski. Uczniowie poznali zawartość Teczki Sztubaka (przedwojennego gimnazjalisty) a także ułożyli niepodległościowe trimino.

  • 20181108_114429
  • 20181108_120450
  • 20181108_121855
  • 20181108_120458
  • 20181108_114248
  • 20181108_121804
  • 20181108_120346
  • 20181108_120732
  • 20181108_114106
  • 20181108_120630
  • 20181108_120655
  • 20181108_114147

Lekcja otwarta w ramach rządowego programu "Aktywna Tablica"


25 maja w naszej szkole odbyła się lekcja otwarta dla nauczycieli międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli w ramach programu „Aktywna Tablica”. Uczniowie klasy  VII wraz z nauczycielem języka polskiego przedstawili metody pracy na zajęciach rozwijających zdolności z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych i aplikacji internetowych.

  • DSCN7642
  • 20180525_125128
  • DSCN7651
  • DSCN7624
  • DSCN7635
  • DSCN7631
  • 20180525_125817
  • DSCN7658
  • DSCN7625
  • DSCN7618
  • DSCN7646
  • DSCN7632

Escape room w szkolnej bibliotece


Po raz drugi uczniowie klasy VII uczestniczyli w grze zwanej escape room. W przygotowaniu pokoju zagadek zostały wykorzystane przede wszystkim zasoby naszej biblioteki, a zadania związane były z literaturą i książkami. W zagadkach pojawiły się cytaty z omawianych lektur. Uczniowie musieli łamać kody, szyfry, odgadnąć serię zagadek, dzięki czemu mogli znaleźć klucz, który był przepustką do wyjścia z biblioteki. W grze zostały wykorzystane narzędzia TIK: QR kody czy aplikację do deszyfryzacji "szyfru Cezara". Escape room jest okazją, by kształtować takie kompetencje jak analizowanie, wnioskowanie i wyciąganie wniosków oraz umiejętność współpracy w grupie.

  • 20180509_184312
  • Screenshot_2018-05-06-18-40-46
  • Screenshot_2018-05-06-18-38-58

  • 20180502_095900
  • 20180502_094506
  • 20180502_094453
  • 20180502_094530
  • 20180502_095032
  • 20180502_093449
  • Screenshot_2018-05-06-18-41-50
  • 20180502_095348

Poszukiwacze przygód w szkolnej bibliotece


Tym razem uczniowie klasy IV w trakcie poszukiwania klucza w pokoju zagadek. Dzielni poszukiwacze przygód musieli wykazać się wiedzą z języka polskiego, spostrzegawczością i umiejętnościami pracy w grupie. Już po 30 minutach zdołali rozwiązać wszystkie zadania. 

  • 20180509_130324
  • DSCN7315
  • DSCN7314
  • DSCN7317
  • DSCN7323
  • DSCN7310
  • DSCN7316
  • 20180509_130145
  • DSCN7309
  • DSCN7329
  • DSCN7321
  • DSCN7327

Multimedia na lekcji


Uczniowie klasy VI i VII testują możliwości monitora interaktywnego na lekcjach. W czasie zajęć korzystają z aplikacji i programów umożliwiających zrozumienie, doskonalenie omawianych zagadnień. Monitor interaktywny sprawdza się jako doskonałe narzędzie zwiększające atrakcyjność lekcji ale i zaangażowanie uczniów. Któż nie chciałby skorzystać z możliwość wykonania interaktywnego ćwiczenia?

  • 20180227_124710
  • 20180202_111217
  • 20180227_111749
  • 20180227_124658
  • 20180227_101818
  • 20180202_111110
  • 20180227_101932
  • 20180227_101659

"Aktywna tablica"


W lipcu 2017 r.  Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. W ramach programu szkoły podstawowe zostały wyposażone w tablice interaktywne, projektory, głośniki czy interaktywne monitory dotykowe. Nasza szkoła przystąpiła do rządowego programu „Aktywna tablica”.  Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu w kwocie 14 tys. zł uczniowie będą mogli korzystać z nowoczesnych technologii podczas codziennych zajęć szkolnych. Dodajmy, że dwa interaktywne monitory dotykowe - Avtek TouchScreen 65 Pro3 zostały zamontowane w salach lekcyjnych: w klasie VII i w klasie IV. 

  • 20180109_150251
  • 20180109_150110
  • 20180109_142049
  • 20180109_150213


     grosz  worwa  trzymaj  akbezpuch  Bezpiecznaplus  mleko  owoce